Website Generator

ICT and free Web Tools in Education: Another way to Teach and to Learn

Detalii  mobilitate

Ultima mobilitate a proiectului

Loc de desfășurare : Almada – Portugalia

Perioada mobilității: 28 august - 1 septembrie 2017


Grupul – țintă: 4 cadre didactice de la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava.

Jurnalul Activităților

Activitatea 1

Raportata de profesor Gula Mihaela
28.08.2017

Let's Know each other - Teambuilding

Tipuri de activitati: Spargerea ghietii; Joc de rol; Studii de caz; Vizita culturala


Desfasurarea activitatii: Prima zi de curs a fost rezervata activitatilor introductive si de cunoastere reciproca a membrilor grupului. Activitatile formative au constat in prezentarea scurta facuta de fiecare participant (nume,prenume, disciplina predata, tara, orasul si scoala unde preda, motivatiile pentru alegerea cursului si hobbyurile fiecaruia). La finalul activitatilor interactive au fost cinstituite echipe  care vor elabora proiectele finale. A urmat o prezentare detaliata a cursului si a unor aspecte culturale legate de locatia unde se desfasoara cursul. Ziua s-a terminat cu o vizita culturala in Almada.


Domenii de implementare cunoștințelor și competențelor dobândite în cadrul acestei activități:

  • Activitatea de astazi a fost un bun prilej pentru a schimba idei de buna practica in domenliul derularii proiectelor erasmus plus si de stabilire de contacte pentru colaborari ulterioare in domenniul proiectelor europene 
  • A fost si un bun prilej de a intra in contact cu alte sisteme de educatie din spatiul european

ACTIVITATEA IN IMAGINI

Activitatea 2

Raportata de profesor Luminita Cazan
29.08.2017

Teaching with technology

Tipuri de activitati: Spargerea ghietii; Seminar; Studii de caz; Vizita culturala


Desfasurarea activitatii: Activitatile legate de curs au vizat domenii precum- jocurile moderne ca parte a unui proces activ de invatare si importanta utilizarii tehnologiei moderne in pregatirea profesorilor si elevilor din mileniul III. Acest ultim domeniu a constituit si tema  dezbaterii ce a avut loc la Facultatea de Psihologie de la Lisabona si care a fost precedata de prezentarea proiectului The future clasroom 2014-2018.  A doua parte a zilei a fost dedicata vizitarii unor obiective turistice importante precum Mănăstirea Jerónimos, Padrão dos Descobrimentos si Piața Rossio


Domenii de implementare cunostintelor și competentelor dobandite in cadrul acestei activitati:

  • Prin folosirea propriului telefon, din locații diferite, elevii pot fi evaluați simultane, eliminându-se subiectivitatea profesorilor și existând posibilitatea de autoevaluare.
  • Crește bagajul de cunoștințe prin scheme atractive, animate, sinteze, recapitulări care duc la aprofundarea cunoştinţelor şi dezvoltării abilităţilor practice.

ACTIVITATEA IN IMAGINI

Activitatea 3

Raportata de director adjunct Filipiuc Beatrice
30.08.2017

New pedagogical approaches  using Google Tools

Tipuri de activitati: Cursuri teoretice; Aplicatii Vizita culturala


Desfasurarea activitatii:  Partea teoretica a fost alocata utilizarii de unelte google ca parte a realizarii proiectului multimedia. Este vorba de aplicatii precum Google Mapping, Google Earth, Google MY Maps. Sunt unelte care ne permit sa valorificam rezultatele din vizitele culturale. In a doua parte a zilei am vizitat   un depozit de vinuri si o fabrica de ceramica intr-o zona muntoasa din Portugalia.


Domenii de implementare cunostintelor și competentelor dobandite in cadrul acestei activitati:

  • Aceste unelte google , des utilizate de catre actuala generatie de elevi , permit invatarea constienta si imediata a continuturilor distribuite  de catre profesor dar intr-un mod mai atractiv, sistematizat.
  • Se vor dovedi utile pentru activitati din cadrul saptamanii "Sa stii mai multe sa fii mai bun".


ACTIVITATEA IN IMAGINI

Activitatea 4

Raportata de profesor Buculei Loredana
31.08.2017

Free Web 2.0 and  online learning environment

Tipuri de activitati: Cursuri teoretice; Aplicații; Seminarii


Desfasurarea activitatii: Am participat la o conferinta despre Apps for Good , un program international bazat pe utilizarea noilor tehnologii pentru o invatare creativa si interactiva. Prezentarea a fost realizata de catre JOAO BARACHO. A urmat prezentarea unor aplicatii web gratuite utile pentru crearea de material didactic online precum TINKERCARD-3D ONLINE DISIGN, PADLET, DOODLE, MOODLE, WE TRANSFER.


Domenii de implementare cunostintelor și competentelor dobandite in cadrul acestei activitati:

  • Platforma e-learning moodle poate integra materiale realizate cu celelate unelte free rezultand continuturi ale invatarii mai atractive si interactive.
  • Serviciul WeTransfer permite transferul unor materiale cu dimensiune mai mare  si care nu ar ar putea fi stocate pe platforma moodle
  • Uneltele free precum Tinkercard, Padlet sau Doodle pot fi folosite  de catre profesor pentru a crea materiale didactice electronice necesare in procesul de predare - invatare-evaluare. 
  • Cu aceste unelte elevii pot crea "piese" ca parte a unui portofoliu electronic ce urmeaza a fi evaluat de catre profesor. 

ACTIVITATEA IN IMAGINI

Activitatea 5

Raportata de profesor Cazan Luminita
01.09.2017

Interactivity as a sense/path  for modern education

Tipuri de activitati: Cursuri teoretice; Spargerea ghieții


Desfasurarea activitatii: Ultima zi a cursului a fost dedicata jocului ca modalitate de interactiune in cadrul grupului si un mod de cunoastere reciproca. Exercitiul a fost de tipul spargerea ghietii si ne-a dat posibilitatea sa  facem cunoscute celorlalti, meseriile, aptitudinile  hobby-urile etc. dar sa si cunoastem aceleasi aspecte pe care le au ceilalti membrii ai grupului.  A fost intrucatva o reluare a exercitiului din prima zi dar cu accent pe impresii in urma participarii la curs.  Alt joc exersat a fost cel de tip Bingo ce punea accent pe rapiditatea raspunsurilor, cel care gasea raspunsul anunta "Bingo!".  Dupa experimentarea  jocurilor interactive a urmat o prezentare facuta de un invitat al formatorului de curs despre aplicarea jocurilor interactive in educatie. Partea  de evaluare a constat in prezentarea fiecarui proiect de grup de catre liderul grupului. 


Domenii de implementare cunostintelor și competentelor dobandite in cadrul acestei activitati:

  • Abordarea actului didactic ca un joc nu scade cu nimic eficienta sa  mai ales pentru o generatie care se bazeaza mult pe interactiune;
  • Trebuie sa gasim momentul cand putem regandi o secventa didactica din perspectiva unui joc didactic;
  • Disciplina predata de mine, educatie fizica si sport, ofera multe contexte pentru utilizarea jocului didactic. Jocul didactic poate fi folosit si la orelede consiliere si orientare;
  • Instrumentele gratuite din categoria Web 2.0 pot fi utilizate cu succes in cadrul unor jocuri didactice. Astfel regandim jocul didactic din perspectiva unei generatii ce utilizeaza intens gadgeturi ce permit  interactiune de grup. Profesorul este cel care poate da valoare didactica unei asemenea interactiuni prin crearea contextelor de invatare online.

ACTIVITATEA IN IMAGINI

Diseminare proiect

Articol aparut in presa locala