Web Site Creator

Using E-Learning in the classroom

Detalii  mobilitate

A patra din cele cinci mobilități

Loc de desfășurare : Praga – Cehia

Perioada mobilității: 7-11 august 2017


Grupul – țintă: 4 cadre didactice de la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava.

Jurnalul Activităților

Activitatea 1

Raportată de profesor Gaspar Loredana
7.08.2017

Introduction. Review of IT basics. Guided City Tour

Tipuri de activități: Spargerea ghieții, Curs practic


Desfășurare: Prima zi a debutat cu prezentarea unor chestiuni introductive legate de IT și utilizarea internetului pentru căutarea unor resurse online credibile și legale. Am utilizat platforma moodle atât pentru lecturarea suportului de curs dar și pentru evaluarea a ceea ce ni s-a prezentat.  Deci am avut rol de studenț/cursant. Ziua s-a incheiat cu un tur în  centrul orașului Praga pentru a simiți vibrația trecutului ce emană din vestigiile aflate în picioare, deci bine conservate.


Domenii de implementare cunoștințelor și competențelor dobândite în cadrul acestei activități:

  • Se pot oferi elevilor o serie de instrumente, platforme pentru a identifica informația certificată științific dar și în condiții de legalitate;
  • Platformele elearning permit utilizarea unui conținut diversificat și preluat din diverse site-uri. Astfel elevul are access la o informație online selectată de profesor ,devenind astfel una credibilă;
  • Utilizarea  unor platforme care au un conținut educațional diversificat precum www.khanacademy.org sau www.teachertube.com, și care nu presupun crearea unuii cont în prealabil.


ACTIVITATEA ÎN IMAGINI

Activitatea 2

Raportată de profesor Grigorean Lăcrămioara
8.08.2017

Creating a Moodle Course 

Tipuri de activități: Curs practic


Desfășurare: Din această zi am trecut la următorul nivel,creator de curs.  Cursul s-a focalizat pe următoarele aspecte:  crearea unei lecții în moodle, adăugarea de resurse și activități într-un curs moodle și utilizarea instrumentelor de comunicare precum chat-ul. Am experimentat utilitatea platformei moodle de a integra resurse externe prin intermediul operațiunii denumite Încorporare/Embedding. Astfel nu trebuie să mai fim preocupați de respectarea dreptului de autor de vreme ce resursele vizate dispun de această opțiune. Sarcinile de lucru pe platformă au reprezentat și primele piese pentru proiectul final.


Domenii de implementare a cunoștințelor și competențelor dobândite în cadrul acestei activități:

  • Am învățat modalitatea  rapidă de a face un curs sub forma unui conținut multimedia ce trebuie studiat de cursant.
  • Utilizarea chat-ului va permite o bună comunicare elev-profesor și elev-elev legat de conținutul de pe platformă.


ACTIVITATEA ÎN IMAGINI

Activitatea 3

Raportată de preot-profesor  Știubianu Cristian
9.08.2017



Creating quizzes and enroll students in Moodle

Tipuri de activități: Curs practic


Desfășurare:  Astăzi am luat cunoștință cu un alt instrumen util pus la dispozitie de moodle, QUIZ module. Acest modul ne oferă mai multe tipuri de intrebari ce permit o evaluare formativă. Tipurile de întrebări  sunt construite după modele consacrate de  pedagogie. Ziua s-a terminat cu înrolarea studenților la curs, fiecare dintre participanți fiind pe rând cursant înrolat la cursurile create de ceilalți colegi.


Domenii de implementare a cunoștințelor și competențelor dobândite în cadrul acestei activități:

  • Utilizarea întrebărilor cu tipologii diferite permit  o evaluare cantitativă și calitativă a cunoștințelor elevilor.
  • Testele din moodle pot fi folosite si in corelație cu studiul individual pentru verificarea și consolidarea cunoștințelor elevilor. In acest sens sunt foarte utile întrebările de tip Beaviour Questions ce presupun din partea cursantului furnizarea unui răspuns corect sau parțial corect. Răspunsurile incorecte obligă cursantul să parcurgă din nou un material ce a fost deja studiat cu scopul de a verifica și consolida cunoștințele acumulate prin intermediul conținutului e-learning de pe platformă
  • Tot în ideea de corectare și consolidare poate fi folosit și feedback-ul individualizat pentru fiecare răspuns furnizat de cursant.

Activitatea 4

Raportată de profesor Nicodim Andrei
10.08.2017

Working with Weebly.

Tipuri de activități: Curs practic


Desfășurare:  A fost activitatea în care am experimentat lucrul cu o aplicație online de realizate site-uri/pagini web. Utilizarea acestei aplicații nu presupune cunoștințe de specialitate în domeniul realizării paginilor web. Asemenea aplicații sunt realizate pe sistemul Drag&Drop cu editare la vedere și online.  Astfelși profesorii fără cunoștințe avansate în domeniul webdesigne pot realiza cu ușurință o pagină web cu conținut educațional destinat elevilor și nu numai. Există și funcții avansate pentru care trebuie plătit. Tema de proiect pentru noi este de a crea un site despre experiența noastră în cadrul mobilității Erasmus+, prezentarea școlii unde activăm ca profesori și o secțiune destinată prezentării unei probleme stringente ce preocupă comunitatea și care este opinia noastră legată de aceasta.


Domenii de implementare a cunoștințelor și competențelor dobândite în cadrul acestei activități:

  • Este o modalitatea facilă de a prezenta un conținut didactic multimedia fără a fi necesar conectarea în prealabil a elevilor;
  • Elevii pot crea conținut digital pe baza unei teme dată de profesor și care poate devini un portofoliu digital;
  • Aplicația este utilăși pentru școlile care doresc să își facă site propriu fără a apela la specialiști ce vor trebui plătiți.


ACTIVITATEA ÎN IMAGINI

Activitatea 5

Raportată de profesor Gaspar Loredana
11.08.2017

Individual projects in Weebly and their presentation; Final evaluation.

Tip de activitate: Evaluare


Desfășurare: Această ultimă zi a cursului a fost dedicată prezentării portofoliului individual și pe grupe, o valorificare a ceea ce am învățat în celelate patru zile de curs.  Activitatea a luat sfârșit cu înmânarea în prezența comisiei a  certificatului de absolvire a cursului. Am facut schimb de adrese în vederea derulării unor viitoare proiecte Erasmus plus. A fost o experiență ce o recomand și viitorilor doritoride proiecte Erasmus+


Domenii de implementare a cunoștințelor și competențelor dobândite în cadrul acestei activități:

  • Consider că am dobândit suficiente cunoștințe și competențe pentru a putea crea conținut e-learning pe platforma moodle a proiectului nostru  dar și pentru a realiza , cu ușurință pagini web funcționale și cu un aspect plăcut și, mai ales, mobile responsive. Să nu uităm că generația actuală, accesează conținut online de pe dispozitive mobile.
  • Prin contactele stabilite am creat premisele derulării unor viitoare proiecte Erasmus + ce implică și parteneriate.


ACTIVITATEA ÎN IMAGINI

Diseminare mobilitate

Articol aparut in Monitorul de Suceava